Platforma Roblox atrage milioane de minori cu jocuri și avataruri, dar funcționează ca un univers economic cu monede virtuale și microtranzacții greu de înțeles. Copiii creează conținut pentru recompense mici, în timp ce rămân și consumatori. Mecanici precum loot box-uri și roți ale norocului îi împing spre cheltuieli impulsive, similare gambling-ului. Gamingul, social media și e-commerce folosesc aceleași tactici ca jocurile de noroc: dopamină în doze mici și frecvente, presiune socială, teama de excludere și comparația cu ceilalți. O „industrie a dependențelor”, avertizează specialiștii. Platformele sunt acuzate că tolerează grooming, exploatare, marketing ascuns și design manipulator. UE cere eliminarea funcțiilor care creează dependență și ridicarea vârstei minime de acces în social media la 16 ani. Acesta este al doilea episod din seria „Snoop Educativ”, un proiect de educație media digitală… Read More
Categorie: Snoop Educativ, copii, dopamina, instagram, pacanele, roblox, snoop educativ, tiktokÂÂ
Sursa: Snoop




