Firma unei neo-legionare, un jurnalist care înscena furtuni de nisip TV, firme cu contracte publice și un contractor PNL au tăiat facturi pentru campania de 2,6 milioane de euro a lui George Simion. Nicușor Dan a cheltuit cu un milion de euro mai mult și a virat majoritatea banilor către o singură companie. Dan a refuzat să dezvăluie identitatea oamenilor de afaceri care au donat pentru campanie.
- AUR a cheltuit 2 milioane de euro doar pentru tipărituri și propagandă electorală online, deși în raportarea anterioară nu declarase cheltuieli pentru promovare în mediul online.
- Context.ro a analizat cele șapte companii care au încasat grosul banilor de la AUR pentru organizarea campaniei electorale.
- Două dintre companiile analizate au contracte cu statul în valoare totală de peste 300 de mii de euro
- Una din firmele contractate de AUR este deținută de o femeie de afaceri care a candidat din partea unui partid legionar.
- Nicușor Dan a plătit cele mai mari facturi către firma unui antreprenor în digital marketing
După ce George Simion, candidatul Alianței pentru Unirea Românilor (AUR), a obținut 40,96% din voturi în primul tur al alegerilor prezidențiale din România, calificându-se în turul al doilea alături de Nicușor Dan, care a obținut 20,99% din voturi, ne-am uitat la companiile contractate pentru campaniile electorale ale celor doi candidați.
Conform celei mai recente raportări la Autoritatea Electorală Permanentă (AEP), AUR a plătit 40% din fonduri pentru tipărituri (peste un milion de euro) și 36% din bani pentru propagandă electorală în mediul online (950 mii euro). Cu câteva zile înainte de închiderea campaniei, AUR nu declarase cheltuieli pentru campania online, iar Context.ro a descoperit că, de fapt, plătise bani unei firme care a lucrat cu PNL. Detalii aici.
AUR a transferat pentru campania candidatului George Simion în total 26,9 milioane de lei din împrumuturi.
Read More
Categorie: Explicative, Featured
Sursa: context