Friday, April 18, 2025

Securitate Cibernetică / O bancă din Dubai a fost jefuită cu un „deepfake” audioO bancă di…

Securitate Cibernetică / O bancă din Dubai a fost jefuită cu un „deepfake” audio

O bancă din Dubai a fost jefuită cu un „deepfake” audio

Hackerii a furat 35 de milioane de dolari de la o bancă din Dubai cu ajutorul unei voci clonate electronic. Hoții s-au dat drept managerul unei firme care avea un cont la acea bancă. Jaful este de proporții și până în prezent este al doilea caz cunoscut în care se folosește un „deepfake” audio.

Hoții au sunat la bancă, iar directorul instituției financiare a auzit la telefon o voce cunoscută, care îi cerea să transfere 35 de milioane de dolari. Pe email avea și toate datele tranzacției, primite de la un avocat, așa că totul părea în regulă. Banca a autorizat transferul uriașei sume de bani, care a ajuns în diverse conturi de pe glob ale hackerilor.

Autoritățile din Dubai au avertizat că asemenea înșelăciuni, deocamdată ieșite din comun, pot deveni tot mai frecvente, deoarece tehnologia „deepfake” devine din ce în ce mai bună și mai accesibilă.

Jaful din Dubai este doar al doilea caz cunoscut în care se folosește un deepfake audio.

https://www.digi24.ro/stiri/externe/mapamond/premiera-cum-a-fost-folosit-un-program-de-imitare-a-vocii-intr-un-furt-masiv-a-cazut-in-plasa-chiar-directorul-companiei-jefuite-1183723

În 2019, printr-o metodă similară, directorul unei companii energetice din Marea Britanie, care a crezut că vorbește la telefon cu șeful lui, a trimis peste 240.000 de dolari într-un cont secret din Ungaria.

Mai multe detalii pe digi24.ro

https://www.digi24.ro/stiri/externe/o-banca-din-dubai-a-fost-jefuita-cu-un-deepfake-audio-1704089
Articolul initial: https://www.facebook.com/108038108253018/posts/126965683026927

Din aceeași categorie

„Vot pentru Adeline”, o nouă tentativă de fraudă ce vizează conturile de WhatsApp ale utilizatorilor români

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează cu privire la o nouă tentativă de fraudă de tip smishing (phishing prin mesaje pe telefon), prin care atacatorii vizează compromiterea unor conturi pe platforme de mesagerie precum WhatsApp, ulterior folosind aceste...

Fraudele de tip spoofing

Fraudele de tip spoofing (apeluri telefonice false) sunt în creştere, iar specialiştii în domeniul securităţii informaţiei ne sfătuiesc să fim atenţi şi să NU transmitem informaţii confidenţiale sau ale cardului, date personale sau de autentificare, coduri de acces în...

“Detectează falsurile”, un proiect DNSC menit să tragă un semnal de alarmă asupra folosirii Inteligenței Artificiale pentru a genera conținut fals

Detectează falsurile este un proiect dezvoltat de Directoratul Național de Securitate Cibernetică, în urma publicării ghidului "Deepfake - cum să nu cazi victimă manipulării". Această inițiativă reprezintă o soluție simplă menită să testeze spiritul de observație al utilizatorilor în procesul de...
spot_img

Cauți case marcat, imprimante, accesorii sau sisteme IT&C?

Pe lângă cele enumerate mai sus îți oferim și certificate digitate, aparatură fiscală, semnături electronice, produse complementare și multe altele.

spot_img

Ai nevoie de un website de prezentare sau de un magazin online?

Experiența acumulată în timp ne oferă o viziune mai bună cu privire la ce anume are nevoie business-ul tău pentru a avea succes.

Ultimele articole

CUM SE FACE #3 – O societate mai bună prin petiții online @recorder.ro

În acest episod, Elena Calistru îi are invitați pe Roxana Pencea și pe Tudor Brădățan, fondatori ai comunității Declic. Declic este o comunitate online de peste 1 milion de membri, care creează petiții și pune presiune pe autorități pentru...

Relația jurnalism – activism civic. Dezbatere Context.ro, News&Spice, PressOne.ro, Politică la Minut și Activewatch. Liana Ganea: Noi toți căutăm adevărul. În schimb, scopurile...

De ce e important jurnalismul și cum pot colabora ziariștii cu activiștii civici, mai ales atunci când în joc se află chiar viitorul democrației? Am încercat să răspundem la această întrebare marți seară, alături de Emilia Șercan (PressOne), Attila...

Anonimii care varsă bani în publicitate electorală pe rețele sociale. Zeci de mii de euro cheltuiți în patru luni @context.ro

Context.ro a identificat mai multe pagini de Facebook care au plătit zeci de mii de euro pentru publicitate politică pe Meta. Read More Categorie: Featured, Investigații, campanie electorala, facebook, prezidentiale, reclame facebook  Sursa: context
Craiova Turistica 2025

Craiova Turistică 2025

Arătăm adevărata față a Craiovei Turistice, nu cea promovată intens de administrația locală de Paște și de Crăciun