Sunday, April 20, 2025

Phishing, Smishing, SCAMs & alte înșelătorii (FOTO)

Ce este Phishing-ul

Phishing reprezintă o formă de activitate infracțională care constă în obținerea unor date confidențiale, cum ar fi date de acces pentru aplicații de tip bancar, aplicații de comerț electronic (ca eBay sau PayPal) sau informații referitoare la carduri de credit, folosind tehnici de manipulare a datelor identității unei persoane sau a unei instituții.

Ce este SCAM-ul

O înșelăciune electronică constă, în mod obișnuit, în trimiterea de către atacator a unui mesaj electronic, folosind programe de mesagerie instantanee sau telefon, în care utilizatorul este sfătuit să-și ofere datele confidențiale pentru a câștiga anumite premii, sau este informat că acestea sunt necesare datorită unor erori tehnice care au dus la pierderea datelor originale. În mesajul electronic este indicată de obicei și o adresă de web care conține o clonă a site-ului web al instituției financiare sau de trading. Majoritatea phish-erilor folosesc această metodă pentru a obține date bancare.

Ce este Smishing-ul

Infractorii trimit mesaje text care par să provină de la o sursă de încredere, cum ar fi o companie de livrare, ca în exemplul din imagini.Mesajul conține un link care, odată accesat, direcționează victima către un site web fals, unde infractorii vor să colecteze informații legate de contul bancar, date de autentificare și informații personale. Vorbim despre un site-clonă care poate arăta similar cu site-ul legitim al companiei în numele căruia pare a fi trimis mesajul (ex: Poșta), dar are denumire diferită și este controlat de atacatori.

Mai jos o galerie foto cu diferite forme de înșelătorii

Din aceeași categorie

„Vot pentru Adeline”, o nouă tentativă de fraudă ce vizează conturile de WhatsApp ale utilizatorilor români

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează cu privire la o nouă tentativă de fraudă de tip smishing (phishing prin mesaje pe telefon), prin care atacatorii vizează compromiterea unor conturi pe platforme de mesagerie precum WhatsApp, ulterior folosind aceste...

Fraudele de tip spoofing

Fraudele de tip spoofing (apeluri telefonice false) sunt în creştere, iar specialiştii în domeniul securităţii informaţiei ne sfătuiesc să fim atenţi şi să NU transmitem informaţii confidenţiale sau ale cardului, date personale sau de autentificare, coduri de acces în...

“Detectează falsurile”, un proiect DNSC menit să tragă un semnal de alarmă asupra folosirii Inteligenței Artificiale pentru a genera conținut fals

Detectează falsurile este un proiect dezvoltat de Directoratul Național de Securitate Cibernetică, în urma publicării ghidului "Deepfake - cum să nu cazi victimă manipulării". Această inițiativă reprezintă o soluție simplă menită să testeze spiritul de observație al utilizatorilor în procesul de...
spot_img

Cauți case marcat, imprimante, accesorii sau sisteme IT&C?

Pe lângă cele enumerate mai sus îți oferim și certificate digitate, aparatură fiscală, semnături electronice, produse complementare și multe altele.

spot_img

Ai nevoie de un website de prezentare sau de un magazin online?

Experiența acumulată în timp ne oferă o viziune mai bună cu privire la ce anume are nevoie business-ul tău pentru a avea succes.

Ultimele articole

CUM SE FACE #3 – O societate mai bună prin petiții online @recorder.ro

În acest episod, Elena Calistru îi are invitați pe Roxana Pencea și pe Tudor Brădățan, fondatori ai comunității Declic. Declic este o comunitate online de peste 1 milion de membri, care creează petiții și pune presiune pe autorități pentru...

Relația jurnalism – activism civic. Dezbatere Context.ro, News&Spice, PressOne.ro, Politică la Minut și Activewatch. Liana Ganea: Noi toți căutăm adevărul. În schimb, scopurile...

De ce e important jurnalismul și cum pot colabora ziariștii cu activiștii civici, mai ales atunci când în joc se află chiar viitorul democrației? Am încercat să răspundem la această întrebare marți seară, alături de Emilia Șercan (PressOne), Attila...

Anonimii care varsă bani în publicitate electorală pe rețele sociale. Zeci de mii de euro cheltuiți în patru luni @context.ro

Context.ro a identificat mai multe pagini de Facebook care au plătit zeci de mii de euro pentru publicitate politică pe Meta. Read More Categorie: Featured, Investigații, campanie electorala, facebook, prezidentiale, reclame facebook  Sursa: context
Craiova Turistica 2025

Craiova Turistică 2025

Arătăm adevărata față a Craiovei Turistice, nu cea promovată intens de administrația locală de Paște și de Crăciun