Schița lecției Statutul juridic și economic Aspecte culturale Statutul juridic și economic secolele XV-XVI: numeroase țări europene au decis să expulzeze evrei unii evrei sefarzi s-au stabilit în Peninsula Italică 1516: apariția ghetoului din Veneția evreii trăiau izolați de restul populației evreii se conduceau singuri, aveau propriile legi rabinul era cel mai influent membru al comunității evreiești cei mai mulți evrei sefarzi s-au stabilit în Imperiul Otoman sau Polonia nu aveau drepturi depline precum populația autohtonă ocupații: negustori, meșteșugari, doctori, zarafi, diplomați contribuția adusă la dezvoltarea târgurilor și orașelor a determinat statul sau autoritățile locale să îmbunătățească situația juridică a evreilor secolul XVI: Martin Luther a publicat prima lucrare antiiudaică modernă, intitulată „Evreii și minciunile lor” i-a criticat pe evrei (așkenazi) pentru că nu credeau în Iisus, dar și pentru că nu i-a putut converti secolul XVII: a luat naștere sabbateanismul, o mișcare religioasă evreiască, care susținea venirea lui Mesia… Read More
Categorie: Istoria evreilor. Holocaustul, 1516, 1789, 1790, 1796, 1830, 1845, 1856, 1860, 1866, 1867, 1869, 1870, 1874, 1882-1914, 1891, 1896, 1914-1918, 1919, 27 septembrie 1791, Alfred Dreyfus, Alianța Israelită Universală, Anglia, antiiudaism, antisemitism, Argentina, aspecte culturale, Austro-Ungaria, Baal Shem Tov, Baruch Spinoza, clasa a XI-a, comerț intern, comerț internațional, comunism, convertirea evreilor, Daniel Bomberg, diplomați, doctori, drepturi cetățenești, drepturi civile, ebraică, Elveția, emanciparea evreilor, epoca modernă, Europa, evrei, evrei așkenazi, evrei sefarzi, Evreii în istoria universală, Evreii și minciunile lor, expulzarea evreilor, filosofie, filosofie modernă, Franța, Germania, ghetoul din Veneția, Grecia, Hasidism, Haskala, Heinrich Heine, Holocaust, idiș, Iisus, iluminism, Imperiul Otoman, integrarea evreilor, IsaacLeib Peretz, Isaak Markus Jost, Israel ben-Eliezer, istorie, istorie liceu, Italia, Karl Marx, lecția de istorie, lecții istorie, lecții liceu, Leopold Zunz, lirică romantică, literatură, Martin Luther, Mayer Amschel Rothschild, Mesia, meșteșugari, minoritate națională, mișcarea sionistă Theodor Herzl, Moritz Steinschneider, Moses Mendelssohn, naturalizarea evreilor, negustori, Norvegia, Palestina, Peninsula Italică, pogromuri, Polonia, presă evreiască, Primul Război Mondial, proiect de lecție, proiect didactic, psihanaliză, rabin, răscoale, războaie, renaștere, renaștere religioasă, revoluția franceză, Rusia, Șalom Alehem, secolele al XIX-lea – al XX-lea, secolele al XV-lea – al XVI-lea, secolele XIX-XX, secolele XV-XVI, secolul al XIX-lea, secolul al XVI-lea, secolul al XVII-lea, secolul al XVIII-lea, secolul XIX, secolul XVI, secolul XVII, secolul XVIII, Shabetai Tsevi, Sigmund Freud, sistem de credit, socialism științific, Statele Unite ale Americii, Statul evreu, statut economic, statut juridic, studii iudaice, Suedia, Talmud, Țările de Jos, tiparnițe, tipografii, tradiție evreiască, tratatul minorităților, Veneția, zarafi
SOra de Istorieursa: